۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۰۰۱
حجت الاسلام روانبخش:

دولت اعتقادی به"ما می توانیم" ندارد| مجمع تشخیص مصلحت تسلیم فشارها نشود

دولت اعتقادی به
عضو هیأت علمی مؤسسه امام با بیان این که دولت اعتقادی به"ما می توانیم" ندارد، از رییس و اعضای مجمع تشخیص خواست که تسلیم فشارها برای تصویب FATF نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم روانبخش کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در نشست بررسی کنوانسیون پالرمو که امروز در سالن جلسات حوزه نیوز برگزار شد، با بیان این که فرمایشات امام و رهبر انقلاب برخاسته از قرآن و سنن اهل‌بیت(ع) است، اظهار داشت: یکی از نکات مورد تأکید امام و رهبری، بحث دشمنی دشمنان است، حال باید ببینیم به این دشمنی معتقد هستیم یا خیر.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر این که امر قطعی در 40 سال انقلاب اسلامی، اثبات اوج کینه و دشمنی دشمنان استکباری نسبت به جمهوری اسلامی بوده است، گفت: به فرموده حضرت امیر(ع) باید برخلاف خواسته‌های دشمن عمل کرد و اگر کسی از دشمن خود انتظار خیرخواهی داشته باشد، حتما نادان است.

وی با بیان این که هرجا تصور شد که از طریق اعتماد به دشمن می‌توان از کینه آن کم کرد و معضلات و مشکلات جامعه را کاهش داد، روز به روز بر مشکلات کشور افزوده شده است، خاطرنشان کرد: در تجربیات مذاکرات الجزایر که بهزاد نبوی به جای وارد شدن از موضع قدرت، از موضع ضعف و اعتماد به دشمنان وارد شد، جز خسران و ضرر برای کشور چیزی حاصل نشد.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و اعتدال خاطرنشان کرد: دشمنان در هیچ کدام از این مذاکرات به وعده‌های خود عمل نکردند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که نتیجه اعتماد دولت به دشمن در قضیه برجام، پاره کردن آن توسط آمریکا شد، گفت: آخرین اعتماد ما به اروپاییان است که بیش از 8 ماه دولت ایران را معطل خود نگه داشته‌اند و لحظه لحظه مذاکرات نشان می‌دهد که عقب‌نشینی ما سبب جلو آمدن آنها می‌شود.

وی با تأکید بر این که اعضای دولت دوازدهم به جای شعار «ما می‌توانیم»، شعار «ما نمی‌توانیم» را باور دارند، بیان کرد: مقدمه آقای روحانی بر کتاب "ایران و جهانی شدن" آقای سریع‌القلم، این است که در پیشرفت و هویت دچار پارادوکس شده‌ایم و برای خارج شدن از این پارادوکس نیاز به تعامل با غرب داریم.

وی ادامه داد: آقای سریع القلم در این کتاب حذف استقلال، تغییر قانون اساسی و حذف الفاظی همچون بیگانه، سلطه و خارجی از قانون اساسی، اجازه دادن به کارشناسان خارجی برای نوشتن قانون در کشور، دست برداشتن از اسلام حداکثری و گرایش به اسلام حداقلی را از شرایط ارتباط با دنیای امروزی عنوان می‌کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اضافه کرد: همچنین عناصری مانند دو تابعیتی‌ها و چند تابعیتی‌ها در دولت نفوذ کرده‌اند که در اوقات حساس مانند نوشتن بودجه به رییس جمهور مشاورهای غلط می‌دهند.

وی با تأکید بر این که انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، گفت: با وجود این تجربیات چرا ما به دشمنان اعتماد می‌کنیم، در حالی که آقای ظریف صریحا عنوان می‌کنند که پیوستن به معاهده FATF هیچ دردی از کشور دوا نمی‌کند.

حجت الاسلام روانبخش با بیان این که امروز تمام اقشار مملکت، پشیمانی خود را از انتخاب این دولت ابراز می‌کنند، مطرح کرد: اگر نظرات حامیان قبل از انتخابات دولت در شرایط امروز مورد سنجش قرار گیرد، متوجه خواهید شد که تماما از این دولت نا امید شده و روی برگردانده‌اند.

وی با اشاره به سخنان آقای روحانی درباره آثار برجام گفت: رییس جمهور برجام را مانند صدقه جاریه‌ای توصیف‌ کرده‌اند که تا ابد دارای برکات خواهد بود، در حالی که تاکنون بعد از چندسال هیچ اثری از برجام در جامعه مشاهده نشده است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه ادعاهای دشمنان نظام اسلامی و آمریکا در مقابله با تروریسم را دروغین توصیف کرد و گفت: آمریکا از عربستانی که یک خبرنگار را به راحتی سلاخی و اره کرده‌ است، حمایت می‌کند، آیا این امر با تحریم تروریست‌ها سازگار است.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت در بودجه‌های تصویب شده کشور بیان کرد: بودجه‌های کلانی که در اختیار رییس جمهور، رییس مجلس و نهادهای دولتی قرار می‌گیرد باید روشن شود، در حالی که به بودجه جامعه المصطفی اشاره می‌کنند که مسؤولیت آن تولید فکر در جامعه جهانی است.

حجت الاسلام روانبخش در پایان افزود: انتظار ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله آملی لاریجانی با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب و فقیهان شورای نگهبان و علما و فضلای حوزه در رابطه با تصویب این لایحه، این است که مقابل فشارهای دولت برای تصویب این معاهده مقاومت و ایستادگی کنند./876/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مهدی شاهی
ارسال نظرات